פנסים

פנס סקורפיון הוא פריט שכדאי שיהיה לכם בכל בית ולמעשה בכל רכב למקרה של תקלה או התעוררות ספונטנית לטיול לילה בטבע. אילו מאפיינים משפיעים על יכולות הפנס ומה יש לקחת בחשבון בבואכם לקנות אחד? אנו שמחים להסביר לכם כאן על מנת שתוכלו לבצע את הבחירה המתאימה ביותר לצרכים שלכם.

סוגי פנסים

פנסים נבדלים זה מזה באופן בו עונד אותם המשתמש. הפנס המוכר המוחזק על ידי המאיר נקרא פנס יד וכך הוא אכן מוחזק. אולם אופן נשיאה מקובל נוסף הוא חבישה של פנס ראש. שימוש בפנס זה מאפשר עבודה עם שתי הידיים וכיום ישנם פנסי ראש עוצמתיים לא פחות מפנס יד.

כמו כן ישנם עטים ואף מחזיקי מפתחות הכוללים בתוכם פנסים כך שניתן לכתוב למשל בחושך מוחלט או לפתוח את דלת הכניסה גם בעת הפסקת חשמל בחדר המדרגות. בנוסף ישנם פנסים בעלי סוללה נטענית שניתן לחברם לחשמל ויש כאלה שניתנים לשימוש רק על ידי סוללות. כמובן שפנסים נטענים יקרים יותר ברכישה הראשונית אולם לטווח ארוך ייתכן כי תחסכו כסף בסופו של דבר על רכישת סוללות. עוד משתנה חשוב, בעיקר בעת רכישת פנס יד או פנס ראש, הוא משקל הפנס. משתנה נוסף הקובע את עמידות הפנס ומשפיע באופן עקיף על אורך חייו הוא החומר ממנו מורכב הפנס. פלסטיק קל יותר ממתכת שגם מושפעת מטמפרטורת הסביבה.  

ייעודם של פנסים מסוגים שונים

האם אתם צריכים פנס שישמש אתכם לריצת לילה או להקמת אוהל בחניון לילה בטיול? ייעוד הפנס יכתיב את סוג הפנס שתרכשו. אם ברצונכם להאיר שטח נרחב או שיותר חשוב לכם להשאיר את שתי הידיים פנויות לעבודה. ניתן לרכוש פנסים נתלים ויש גם פנסים המיועדים לשימושים ספציפיים כגון תאורת שטח או פנסי צלילה. כמו כן בידקו האם יש בפנס אפשרות למיקוד או לפיזור אלומת האור והאם הוא עמיד למים.

סוגי נורות

יש שלושה סוגי נורות נפוצים לשימוש בפנסים.

  • לד –נחשב לנורה עמידה מאוד למכות וזעזועים וכן בעלת אורך חיים רב במיוחד. בנוסף מנצלת היטב את החשמל המסופק ביחס לאור המופק. כמו כן הלד נדלק באופן כמעט מיידי. חסרונות הלד הן כי פעולתה מושפעת לרעה מטמפרטורות קיצוניות וכן היא מסנוורת יחסית.
  • לייזר – פנס או ציין לייזר משמש לרוב מורים או מרצים על מנת להדגיש נקודות במצגת או בלוח במהלך השיעור. השימוש בלייזר, המרכז אור חזק על פני שטח קטן, פחות מקובל לשימושים אחרים.
  • 3פלאזמה- סוג זה משמש בעיקר לגופי תאורה לגינה או לשטחים נרחבים אחרים.

מחיר – טווח מחירי הפנסים יכול לנוע בין כעשרים שקלים ועד למאות ש"ח. לרוב לא מדובר ברכישה יקרה למדי אך בכל מקרה יש להביא בחשבון מהו הצורך שלכם בפנס ומהי יכולתם הכספית טרם הקנייה.

תוצאות: 0 נוספו לאחרונה
בחרת לסנן לפי: פנסים
סינונים נוספים

טווח מחירים

מחיר | שם מיין לפי: